up

Platforma Lift-ER Cloud w mediach

Zarządzanie windami tylko z systemem Lift-ER

Artykuł opublikowany w kwartalniku "Dźwig" 01/2012

Przedsiębiorstwa z branży serwisu urządzeń dźwigowych potrzebują odpowiednich narzędzi do zarządzania. Najlepszym z dostępnych na rynku rozwiązań jest system Lift-ER.

Wszystkie procesy biznesowe oraz informatyczno-techniczne zostały ujednolicone w taki sposób, aby zapewnić najbardziej optymalne zarządzanie niezliczona liczbą wind.

Firma korzystająca z systemu Lift-ER będzie mogła świadczyć usługi na najwyższym poziomie, zapewniając sobie pozycję rynkową przy ograniczonych kosztach operacyjnych. Twórcy programu postawili na bezpieczeństwo użytkowników dźwigów. System zapewnia również usługi serwisowe na najwyższym europejskim poziomie co w efekcie ma prowadzić do osiągnięcia pozycji lidera branży.

System Lift-ER swą funkcjonalnością obejmuje wszystkie główne procesy biznesowe zachodzące w tego typu firmach serwisowych począwszy od zarządzania komunikacją po kontrolę pracy, rozliczanie zadań, przeglądy UDT, zgłoszenia gwarancyjne, zarządzanie dokumentacją, ewidencją infrastruktury dźwigów, lokalizacji aż po ofertowanie i modernizację.

Zarządzeni komunikacją

System Lift-ER dzięki zastosowaniu wielu kanałów komunikacji takich jak SMS, VOICE, GPRS jest elastycznym narzędziem do zbierania oraz raportowania informacji zarówno bezpośrednio ze sterownika windy jak i z modułu komunikacyjnego. Najnowsza technologia pozwala na elastyczne i dynamiczne dostosowanie się do trendów panujących na rynku producentów sprzętu, jak i zmian zachodzących w firmach serwisowych.

Dzięki zintegrowanemu i elastycznemu systemowi serwis nie musi już korzystać z wielu aplikacji prezentujących oraz zbierających dane dotyczące jego działalności. Wszystkie informacje ma w jednym systemie dostępnym przez przeglądarkę w każdym miejscu oraz na różnych platformach sprzętowych.

Elastyczność systemu polega na możliwości definicji kodów serwisowych oraz ich opisów, co pozwala systemowi na ich interpretację i czytelną prezentację w postaci raportów. Dzięki zastosowaniu systemu Lift-ER klienci, czyli administracje osiedli  mają  dostęp do informacji na temat swoich urządzeń dźwigowych, czyli mogą kontrolować serwisantów.

Aplikacja mobilna

Jednym z najważniejszych elementów systemy Lift-ER jest aplikacja mobilna umożliwiająca szybki kontakt z serwisantem.  Dzięki zastosowaniu map operator systemu ma do dyspozycji kokpit informujący go on-line o statusach wszystkich wind w systemie oraz zdarzeń, które w nich zachodzą.

System Lift-ER jest także platformą Call Center do automatycznego zarządzania przekierowaniem rozmów bezpośrednio z kabiny windy do serwisanta. Dzięki zastosowaniu zaawansowanego systemu IVR [Interactive Voice Response] można określić na postawie wprowadzonego numeru PIN z jakiej windy wykonywane jest połączenie i przekierować rozmowę do serwisanta odpowiedzialnego za obsługę danej administracji. Dzięki tej technologii wszystkie rozmowy wykonane z windy są rejestrowane. Zarejestrowana zostaje także data, godzina oraz czas trwania połączenia aż po możliwość odsłuchania rozmowy wykonanej przez serwisanta z osobą uwięzioną w dźwigu. Bezpośrednio z kabiny windy można połączyć się z policją, strażą pożarna i pogotowiem.

 

Nowoczesne zarządzanie biznesem, czyli komputer w windzie

Artykuł opublikowany w kwartalniku "Dźwig" 04/2011 

Informatyka wkracza wielki krokami w każdą sferę prowadzenia biznesu. Prosty dzwonek alarmowy zainstalowany w windzie to już za mało. Teraz serwisanci mają do dyspozycji nowoczesne, zintegrowane systemy informatyczne, które nie tylko pozwalają zadbać o bezpieczeństwo użytkowników dźwigów, ale także dają możliwość administrowania całym biznesem.

Ułatwienie prowadzenia biznesu to jedna strona medalu. Nowo budowane oraz modernizowane windy, zgodnie z normą PN-EN 81-28, muszą być wyposażone w system łączności umożliwiający bezpośrednie połączenie głosowe pomiędzy kabiną dźwigu a służbami ratowniczymi. - Zarządcy wind muszą mieć pewność, że administrowane przez nich obiekty są eksploatowane i serwisowane w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami, dlatego też  odpowiednio skonstruowany system informatyczny daje im jeszcze większe możliwości. Jak chociażby stały nadzór nad pracą serwisantów, wykonywaniem przez nich obowiązkowych przeglądów dźwigów oraz terminami badań Urzędu Dozoru Technicznego dopuszczających dźwigi do dalszej eksploatacji – mówią Cezary Woch i Mikołaj Sochacki, pomysłodawcy projektu Lift-ER.

Działanie system sprawdzane przez Urząd Dozoru Technicznego raz do roku. Przez pozostały okres czasu obowiązek kontroli spada na właścicieli dźwigów lub też zlecany jest firmie zajmującej się jej obsługą. Dlatego bardzo istotne jest wybranie odpowiedniego systemu komputerowego pozwalającego na stały nadzór tak nad pracą urządzeń jak też konserwatorów - mówi Zbigniew Dutkiewicz, szef firmy Eseno nadzorującej  pracą ponad 600 dźwigów w Warszawie. Zdaniem szefa firmy Eseno najważniejsza jest wygoda użytkowania, funkcjonalność i wykorzystanie wszystkich możliwości jakie daje zainstalowanie kanału informacyjnego pomiędzy windą a firmą serwisującą. - System , który teraz wdrażam oprócz tego, że spełnienie swe podstawowe zadanie w zakresie dostosowania się do wymogów norm, posiada wiele dodatkowych funkcji ułatwiających organizację i koordynację prac brygad serwisowych. Ponadto system ten jest elastyczny, łatwo dający się dostosować do specyfiki i modelu działania firmy . Właśnie tego typu program komputerowy oczekiwałem - Dodaje Zbigniew Dutkiewicz.

Wszystko w jednym pakiecie

Generalnie firma dostaje w jednym pakiecie nie tylko spełnienie norm unijnych ale równie pełną możliwość administrowania całym biznesem od zarządzania przeglądami, przechowywaniem dokumentacji technicznej, zdalną obsługą sytuacji w danej windzie aż po pełną komunikację online z serwisem. Możliwa jest też kontrola pracownika w czasie godzin jego pracy. Poza tym wszystkie zdarzenia w obsłudze dźwigów natychmiast powodują generowanie komunikatów w postaci sms i email. Ważnym elementem całego systemu jest bezpieczeństwo danych poprzez zastosowanie technologii „Couldcomputing”, która nie wymaga od właściciela windy żadnej infrastruktury informatycznej.

Na rynku istnieją programy informatyczne dla konserwatorów dźwigów, ale w większość z nich posiada tylko moduł komunikacji, czyli system umożliwiający zaalarmowanie wybranego serwisanta. - Nowością w systemie Lift-ER jest zastosowania aplikacji, która automatycznie zaalarmuje o awarii tego serwisanta, który jest najbliżej danej lokalizacji. Dzięki temu będzie on mógł jak najszybciej dotrzeć do osoby zamkniętej w windzie. To zdecydowanie przyspieszy czas reakcji. Poza tym obniża koszty działalności całej firmy - mówi Zbigniew Dutkiewicz. Każdy serwisant może zostać wyposażony w telefon najnowszej generacji, po to aby na bieżąco mógł widzieć wszystkie obsługiwane urządzenia. Niezależnie od tego główny operator systemu może kontrolować wszystko na bieżąco w centrum serwisowym – wyjaśnia Cezary Woch. Zastosowanie pełnej automatycznej obsługi serwisu ma podstawową zaletę, usługa w jednym pakiecie jest po prostu tańsza.

 

Administratorze! Czy Twoja winda jest bezpieczna? 

Artykuł opublikowany w portalu branżowym Administrator24.pl 

Sprawa z pozoru wydaje się prosta. Właściciel dźwigu, czyli zarządca lub administrator nieruchomości jest odpowiedzialny za stan techniczny i bezpieczeństwo wind zainstalowanych budynkach. Administratorzy powierzają to zadanie specjalistycznym firmom serwisowym. I dobrze, bo sami nie byliby w stanie sprostać szczegółowym wymaganiom stawianym przez Dyrektywę dźwigową i szereg norm który musi spełnić takie urządzenie.

Problem polega na tym, że administratorzy nie zawsze wiedzą jak naprawdę działa firma serwisowa. Przy eksploatacji wszystkich maszyn trzeba brać pod uwagę ryzyko. Bo odpowiedzialność karna spada właśnie na administratora. Warto, aby każdy właściciel windy zadał sobie pytanie: czy firma serwisowa, z której korzystam spełnia normę PN-EN 81-28:2004?

Przypomnijmy: pod tymi tajemniczymi cyframi kryją się przepisy bezpieczeństwa dotyczące budowy i instalowania dźwigów oraz dotyczące zdalnego alarmowania w dźwigach osobowych i towarowych. Każda nowa winda musi posiadać system komunikacji z serwisem. Sprawdzonym i stosowanym na rynku jest system Lift-ER. System Lift-ER swą funkcjonalnością obejmuje wszystkie procesy biznesowe zachodzące w firmach serwisowych począwszy od zarządzania komunikacją po kontrolę pracy, rozliczanie zadań, przeglądy UDT, zgłoszenia gwarancyjne, zarządzanie dokumentacją, ewidencją infrastruktury dźwigów, lokalizacji aż po ofertowanie i modernizację. System Lift-ER to wiele kanałów komunikacji: SMS, VOICE, GPRS. Dzięki temu możliwe jest zbierane oraz raportowania informacji zarówno bezpośrednio ze sterownika windy jak i z modułu komunikacyjnego. Serwis nie musi już korzystać z wielu aplikacji prezentujących oraz zbierających dane dotyczące jego działalności. Wszystkie informacje ma w jednym systemie dostępnym przez przeglądarkę w każdym miejscu oraz na różnych platformach sprzętowych. Elastyczność systemu polega na możliwości definicji kodów serwisowych oraz ich opisów, co pozwala systemowi na ich interpretację i czytelną prezentację w postaci raportów.

Dzięki zastosowaniu systemu Lift-ER klienci, czyli administracje osiedli mają dostęp do informacji na temat swoich urządzeń dźwigowych, czyli mogą kontrolować serwisantów. Najważniejszym elementem systemy Lift-ER jest aplikacja mobilna umożliwiająca szybki kontakt z serwisantem. Dzięki zastosowaniu map operator systemu ma do dyspozycji kokpit informujący go on-line o statusach wszystkich wind w systemie oraz zdarzeń, które w nich zachodzą. System Lift-ER jest także platformą Call Center do automatycznego zarządzania przekierowaniem rozmów bezpośrednio z kabiny windy do serwisanta. Dzięki zastosowaniu zaawansowanego systemu IVR [Interactive Voice Response] można określić na postawie paranetrów zdefiniowanych w systemie z  jakiej windy wykonywane jest połączenie i przekierować rozmowę do serwisanta odpowiedzialnego za obsługę danej administracji.

Dzięki tej technologii wszystkie rozmowy wykonane z windy są rejestrowane. Korzystając z usług firmy serwisowej, która ma system Lift-ER, właściciel windy ma pewność, że jego urządzenie spełnia najwyższe europejskie standardy. Administratorze spytaj swój serwis o system Lift-ER.